facebook

3 tips til at skabe mere aktivitet på din virksomheds Facebook side

Med den stigende vigtighed af sociale medier, til at finde virksomheder og se opdateringer, er det vigtigt at vide hvad der skal til for at ramme ens målgruppe. Det går rigtigt hurtigt med, hvad der hitter på de sociale medier, og det kan være lidt af en jungle, hvis du er ny til det. Herunder forklarer vi lidt mere om, hvilke metoder du kan bruge for at skaffe flere besøgende til din Facebook side.

Lav indbydende konkurrencer med præmier der er relevante for målgruppen

En af de mest brugte metoder for at skaffe nemme likes og aktivitet omkring dine opslag, er konkurrencer på Facebook. Det er en metode, der er blevet benyttet, siden Facebook startede med at åbne op til offentligheden. Der er nemlig overraskende mange mennesker der er villige til at like og kommentere på dit opslag, så snart der er noget gratis involveret, eller noget at vinde. Husk at du i dit opslag med konkurrencen, skal nævne at du Facebook ikke er involveret i den, da du ellers kan risikere, at de tager den ned.

Brug de seneste virale hits og trends på nettet i dine opslag

Når det kommer til internettet, har der de seneste par år været utroligt mange virale hits og trends, som firmaer har samlet op. Om det er billeder, videoer eller noget helt tredje, så kan det bruges til at fremhæve dit firma i et opslag. Det handler selvfølgelig om at have det rigtige spin på dit opslag, så det rammer din målgruppe og taler til dem. Trends kommer og går, og på sociale medier går det virkeligt stærkt, så det er vigtigt, at du ikke er for sent ude med et opslag, hvis trenden allerede er død.

Benyt dig af et Facebook bureau

Hvis du ikke selv har erfaring med at benytte Facebook til dit firma, eller hvis du ønsker bedre resultater, så kan du benytte dig af et professionelt Facebook bureau. Ved at hyre et bureau er du sikker på at arbejdet der bliver lavet, er helt i top. Et bureau består af mennesker der sidder med Facebook dagligt og har mange års erfaring med at markedsføre på kanalen. Du kan evt. tage kontakt til flere forskellige bureauer, for at sammenligne deres priser og forventningsafstemme med de forskellige.

 

Dette kan forhåbentligt hjælpe dig på vej til en bedre udnyttelse af Facebook og til at skabe mere kommunikation til din målgruppe.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *